Huh jó régen nem írtam de mentségemre legyen, egyrészről meglátogatott a párom szóval az idő alatt csöppet black-out volt a másik meg, hogy igazából nem is nagyon történt semmi velem..."HAACSAAAKK.."(Ahogy nagypapám szokta mondani:)

Voltam Portó-ba és Lisszabonba de erről majd írok külön bejegyzést most viszont a második Lisszaboni látogatásomról szeretnék írni mert az sokkal izgibb...

ÖÖÖÖ...hol is kezdjem?? Az IPL International Office (alias Annnaaabooaa (bocsi belső poén))...küldött egy e-mailt hogy mivel régen volt együtt az egész erasmusos bagázs (Peniche, Leiria, Caldas da Rainha) így csinál egy napot nekünk. 3 program közül lehetett választani. 1. Régi Lisszabon körbejárása (kipipálva első alkalommal amikor voltam Lisszabonba lásd: majd a következő bejegyzést) 2. múzeumok, gallériák (oké fogjuk rá hogy ez lett volna a második ahova mentem volna mert szeretem a művészeteket főleg hogy latin eredetű lett volna amiért rajongok DE) 3. Oceanarium jjeeee...mégjóóhogyeztválasztottam! Kárpát-medencéből jöttem kb az se tudom mi fán terem a tenger nem hogy az óceán.:) Persze az e-mailbe nem volt az leírva, hogy nekünk kell fizetni e jegyet és kb csak a buszt rakják alánk..no mindegy.:)

Irány Lisszabon! Először megnéztük azt a nagy híres tele felfedezőkkel teli nagy szobrot..(mindjárt megnézem a nevét googlen: "Portuguese explorers statue" oké google sem tudja. Rakok fel képek kommentbe kérem a normális nevét.:)).Lisbon Discoveries Navigation Statue.jpg  Én szeretem mert ez volt a Tankönyvembe is és jó volt látni élőbe. Közelbe van a Monasterio dos Jeronimos, Belém (monostor). Meseszép, alapjáratba imádom a templomokat de ezt muszáj megnézni és kb 2 percre van a szobrosfelfedezősizé-től. Van közte egy szép kert is ahol a kövekből ki vannak rakva a horoszkóp csillagjegyei (biztos van valami története is miért). 

kb 10-15 perc sétára pedig ott van a Torre de Belém..egy őrtorony..azt is nézzétek meg nagyon céép.:) Ami még érdekes ezen a részen az a Torre de Belém Pastelaria (cukrászda). Itt készítik az első, egyetlen és igazi pastel de nata-t (portugál nemzeti édesség már írtam róla). Ha arra jártok ugorjatok be, nem annyira drága 1,50 Euró.

Hát nem sokat maradtunk mert 1: esett az eső és 5 perc alatt szétáztunk még esernyővel is 2: mentünk a következő helyszínre. Ami nem volt más mint a Vasco da Gama shopping center (Vasco da Gama híres portugál felfedező volt ő fedezte fel elsőként pl a zöldfoki szigeteket ....jajj dejó volt Globalizáció órára járni így most menőzhetek). Kajáltunk és onnan kb 5-10 perc séta volt az Óceánárium. ....Innenn kezdődik az érdekes rész

Óceánárium:

Belépő -> Felnőtt 16 euró Diák: 14 euró Csoport (ha külön megbeszélitek): 11,70 Euró.

Elsőként el kell, hogy mondjam ez Európa legnagyobb óceánáriuma szóval botorság kihagyni. 3 szintes iszonyú nagy komplexum (azon viccelődtünk hogy úgy néz ki mint a Resident Evilben az Umbrella corporation hadiszállás).  Az érdekessége az hogy az egész közepén egy hatalmas akvárium van amiben vannak cápák, ráják óriáshalak, kicsi halak, minden mi szem szájnak ingere és a körülötte építették fel a többi kissebb akvárium termeket. Miközben egyre mész lejjebb és lejjebb jobban átlátod a nagy akváriumot. Nagyon szép..én kb 5 percen keresztűl tátott szájjal néztem. Ami a legviccesebb volt benne hogy volt egy hal ami nekem úgy tünt mintha csak egy órási fej lenne két kicsi úszonnyal..nagyon vicces hal és kb akkora volt mint én (oké 157 cm vagyok a hasonlítás kedvéért). stock-photo-ocean-sunfish-mola-mola-in-lisbon-oceanarium-113367_1.jpg

Vannak a kisebb termekbe, pingvinek, hódok, mindenféle madár. A kisebb körülvevő akváriumokba pedig halacskák, rákok, csikóhal (életembe először láttam élő csikóhalat és imádom), medúzák, korallok, vízinövények. Szóval amit megtalálsz a tengerbe (oké kivéve persze a bálnákat meg az órás nagy fehér cápát stb) azt mind láttuk. Van külön egy trópusi terem is békákkal szalamandrákkal (annyira engem nem fogott meg de okés). 

fishpeople.jpgAz egészet mire végigjártuk kb 2 óra volt szóval elhihetitek milyen hatalmas. Amikor kijjebb értünk pedig volt egy kis kiállítás szobrokból amik tengeri hulladékból készültek. Azok is nagyon tetszettek mert felhívták a figyelmet erre a nagyon súlyos problémára (igen az óceáni szemétszigetekre gondolok).

Összegezve MENJETEK EL!  Próbálok minél több képet berakni a posztba de itt a honlapja: http://www.oceanario.pt/. Próbálok felrakni videót hátha sikerül:)

Hát ennyit erről a napról..teljesen eláztunk hulla fáradtak voltunk mire hazaértünk de megérte:)

Pápá Hasta Luego!


UI/P.S.: Próbáltam berakni a saját képeimet videóimat de túl nagyok a bloghoz sajna így leszedtem néhányat netről. Legalább lássátok miről beszélek. A képeimet meglehet nézni Facebookon..vagy ha nagyon kíváncsiak vagytok írjátok meg kommentbe és valamit kitalálok.:(

Desculpa!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://menniportugal.blog.hu/api/trackback/id/tr934926372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása